Greenflash Internet FAQ

Antwoorden op veel gestelde supportvragen

Om een domeinnaam naar Greenflash internet te verhuizen heeft u een autorisatiecode of token nodig. Deze kunt u opvragen bij uw huidige provider. Als u de code hebt ontvangen kunt u deze via het bestelformulier aan ons doorgeven en wij regelen de rest. Vergeet niet de domeinnaam te vermelden. Wij nemen via email contact met u op.
Een domeinnaam kent jaarlijkse kosten voor registratie en/of verhuizing. Er worden geen andere kosten berekend.
DNS of namesevers is een vak apart. Daarom nemen wij dit voor u uit handen en stellen de DNS in zoals u dat graag wilt. Ook instellingen voor bijvoorbeeld Office 365 kunt u aan ons doorgeven per e-mail.
Opzeggen van een domeinnaam moet altijd gebeuren. Bij het opzeggen ontvangt u van ons de autorisatiecode of token. Daarnaast is opzeggen vereist om verdere facturatie van de domeinnaam in de toekomst te voorkomen. Wij hebben een schriftelijke bevestiging nodig dat u de domeinnaam wilt laten vervallen of verhuisd naar een nieuwe provider.
Uiteraard is het mogelijk om meerdere domeinnamen vast te leggen en zelfs te koppelen aan uw webhosting account. Hierdoor bent u via alle door u vastgelegde domeinnamen bereikbaar. Meerdere domeinnamen vastleggen is tevens verstandig om domeinkaping te voorkomen.
Greenflash Internet registreert de domeinnaam voor u maar zal nooit de eigenaar van uw domeinnaam worden. De eigenaar dat bent u zelf. De domeinnaam zal op uw naam geregistreerd worden. Hiervoor zullen wij u ook vragen om uw volledige adres gegevens inclusief telefoonnummer.
Bij het aanmaken van een webhosting account ontvangt u van ons een e-mail met daarin alle gegevens om uw mailprogramma in te stellen. Bent u deze gegevens kwijt kunt u een e-mail sturen en u ontvangt de instellingen zo snel mogelijk.
De mailboxen bij Greenflash Internet hebben een maximale grootte. Deze is ingesteld tijdens het aanmaken van het webhosting account. In uw mailprogramma moet u instellen dat de mail maximaal 1 a 2 dagen op de server moet blijven staan bij een POP-account. (nadat deze is opgehaald) Als u deze instelling maakt zal uw mailbox nooit vol zijn. Mocht u meer ruimte in uw mailbox nodig hebben stuur ons een email en wij zorgen voor vergroting.
Als SMTP (uitgaande mailserver) moet u de SMTP van uw internet provider zoals Ziggo, UPC of Vodafone gebruiken. Mocht uw internet provider geen SMTP ondersteunen neemt u dan contact met ons op voor en oplossing.
Dit kan meerdere oorzaken hebben. De SMTP is niet goed ingesteld of u heeft een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord van uw internet provider gebruikt. Het kan ook voorkomen dat uw mailprogramma een foutmelding geeft zoals 0x800CCC0E (of iets dergelijks). Dit duidt meestal op een probleem op uw computer of de installatie van uw mailprogramma. Advies: plaats de foutcode in Google en kijk of er een oplossing is.
U kunt IMAP instellen voor de e-mail maar let wel op de schijfruimte. IMAP maakt gebruik van de schijfruimte op het webhosting account en als er al een grote website staat kan dit zorgen voor ruimte gebrek. Voor IMAP inclusief agenda, gedeelde mappen en adresboek kunnen wij u een extra service aanbieden. Neem hiervoor contact met ons op.
Ja u kunt gebruik maken van webmail. De gegevens hiervoor staan vermeld in de “welkoms mail” die u hebt gekregen bij het aanmaken van het webhosting account.
Wij hebben veel ervaring met WordPress en kunnen dit voor u op een veilige manier installeren. Ook kunnen wij uw WordPress website technisch onderhouden. Wij zorgen er dan voor dat WordPress inclusief thema en plugins altijd up-to-date zijn. Ook geven wij advies over toekomstige plugins en installeren deze voor u. U hoeft zich dus alleen druk te maken over de foto’s en de teksten op uw website. Wij doen de rest. Voor prijzen neem contact met ons op.
Zonder bericht van opzegging worden webhosting accounts en domeinnamen automatisch verlengd voor één jaar. Opzeggen van een webhsoting account of domeinnaam kan uiterlijk één maand voorafgaand aan de vervaldatum.
Beide zijn mogelijk echter moeten wel schriftelijk (e-mail) gemeld worden. U betaalt alleen het verschil tussen beide pakketten maal het aantal resterende maanden, en er zijn geen extra kosten aan verbonden. Een downgrade dient 2 maanden voor einde van het contract per e-mail aangevraagd te worden.
Als u niet tijdig betaald en geen reactie geeft op de naar u verzonden herinneringen zal u webhosting account afgesloten worden. De betalingsverplichting blijft echter en na betaling is eventuele verhuizing van domeinnaam pas mogelijk.
De factuur voor webhosting en/of domeinnaam wordt één maand vooraf aan de vervaldatum verzonden. Betaaltermijn is 14 dagen na factuurdatum.
Wij hebben ervaring met diverse soorten CMS zoals WordPress, TYPO3, Magento, WooCommerce. Heeft u vragen bel ons of stuur een e-mail.

Blogartikelen

Blog over webhosting en domeinnamen

Afwezigheid Office 365

De vakantietijd breekt weer aan en iedereen wil een relaxte vakantie zonder e-mail te moeten [...]

PHP 7.1.4 beschikbaar!

Vanaf vandaag is PHP 7.1.4 beschikbaar op onze servers. PHP 7 maakt een Wordpress website [...]

Fun Facts

Omdat het leven niet alleen uit webhosting en domeinnamen bestaat

0
E-mails verzonden

Het aantal met plezier verzonden e-mails aan onze klanten.

0
Tweets

Ooit begonnen als een grapje. Vele duizenden tweets later is het nog steeds leuk.

0
Kopjes koffie

Een leven zonder koffie? Onvoorstelbaar wat mij betreft!

0
Kilometers

Gereden kilometers in de laatste auto. Op weg naar onze klanten en uiteraard ook af en toe richting vakantiebestemming.

Veel voorkomende supportvragen

Greenflash weet raad of zoekt het voor u uit

  • Ik krijg een melding over een volle mailbox
  • Ik weet mijn mailinstellingen niet meer
  • Ik kan geen e-mail meer versturen
  • Ik wil een bestaande domeinnaam kopen, hoe werkt dat?

Send this to a friend